dinsdag 20 maart 2012

Cake pops



Wie kent ze nog niet?  Ik dacht dat iedereen ze al gezien had (en/of geproefd)... maar gisteren kwam ik er achter dat dat toch nog niet het geval was.

Who doens't know them?  I thought everyone had seen them (and/or tasted them)... but yesterday I found out that was not the case.

Zelf had ik ze heel lang geleden al eens gemaakt, of toch een poging gedaan, maar zonder de stokjes en met gewone chocolade.

I made them (or tried to) I think about a year or more ago, the cake version, but without the sticks, and regular chocolate.

Al sinds de vorige bijeenkomst van 't 7de knoopsgat, wist ik dat ik ze wilde maken om mee te nemen.

Since our previous meeting of "'t 7de knoopsgat" I knew I wanted to make and take them.

Gisteren was t zover, ipv te zoeken wat 'k 's avonds ging maken, maakte ik de cake pops.

Yesterday, in stead of searching what I was going to make, I started making the cake pops.

En aangezien ik 't recept MOEST geven, zal 'k dat dan ook doen.

I had to give the recipe, so... here it is!

Wat heb je nodig :  (of hoe heb ik ze gemaakt, want er bestaat ook een variant met cake)
What do you need? (or how I made them, not the cake version)


- oreokoekjes (ong 200gr)  / oreo cookies (app 200gr)
- roomkaas (type Philadelphia, maar je hebt andere merken ook) 80-100 gr / cream cheese (80-100gr)
- candy melts (maar 't lukt ook met chocolade)
- stokjes / sticks

Hoe begin je eraan? / What to do?

De oreokoekjes helemaal verkuimelen / Crumble the oreocookies.



Dan de roomkaas erbij voegen / Add the cream cheese






Mengen tot alle roomkaas is opgenomen en je een bol krijgt, dit mengsel een uurtje in de koelkes of half uurtje in de diepvries
Stirr untill all creamcheese is gone, and you have a ball.  Put it in the fridge for about an hour, or half an hour in the freezer.

Daarna balletjes maken van het "deeg" / Make balls 

Candy melts (of chocolade) smelten, ik begon met een klein beetje.
Melt the candymelts, I started with a little bit.

Stokje in het mengsel dippen en dan in uw bolletje, even laten hard worden, duurt niet zo lang
Dipp the stick in the candymelts, and put them in the ball.  Wait a little.

Eventueel hiertussen nog eens de bolletjes in de frigo, zodat ze goed koud zijn (ik heb het niet gedaan en soms een beetje gevloekt)
You can put the balls in the fridge, so they're cold enough.  I didn't.

Indien nodig meer candymelts laten smelten, zodat je genoeg hebt om de balletjes helemaal te bedekken.
If you only melted a little candy melts, add so you have enough to cover them all.

Balletjes onderdompelen in de candymelts, tot ze volledig bedekt zijn.  Uithalen, voorzichig tegen rand wat overtollig is afdoen (voorzichtig zijn lukte met niet zo goed vond ik).
Dipp the balls completely in the candymelts, untill fully covered.  Then gently tick the edge to remove the excess.


En dan ergens rechtop laten afkoelen.
Let them cool down/dry





Mmmmmm



1 opmerking:

  1. Ik ken de cakepops wel, maar ik maakte ze nog nooit zelf.
    Dus bij deze bedankt voor het receptje!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanx for leaving a message, I hope to see you soon!


Bedankt voor het berichtje op mijn blog.
Ik hoop je gauw eens terug te zien :-)

Groetjes,
Tania