dinsdag 3 januari 2012

Mandarijnen-kaarsje

Eerlijk is eerlijk, dit idee is eerlijk gepikt van Pinterest, en het is er eentje dat werkt :)


Een mandarijntje met een theelichtje in?
Nee

Hoe werkt het dan wel?

Je snijdt de pel van de mandarijn zoals je kan zien doormidden, niet langs de kant van't poepje, en dan haal je voorzichtig de mandarijn er uit (werkte heel makkelijk en dan kan je die lekker opeten).
 
Aan een kant blijft normaal het 'wiekje' (wordt straks gebruikt als wiekje), volgens mij de kant waar het steeltje normaal zit.  Dit wiekje absoluut niet verwijderen, anders werkt het niet.

In de helft waar het wiekje zit, doe je olie, ik gebruikte ma├»solie, olijfolie werkt ook, ik denk de meeste olie die je gebruikt om te bakken.   Het wiekje niet onder de olie doen. Even laten intrekken, weet niet of dit echt nodig is, maar toch gedaan.
Bij de helft waar het wiekje niet zit, maak je een verluchtingsgat, rond, sterretje hartje, leef je uit.
En dan, voorzichtig met een lucifer of.... een vlammetje aan het wiekje houden tot het pakt, en dan de andere helft er terug op plaatsen.

En ziezo, een leuk en origineel lichtje!




3 opmerkingen:

  1. het ziet er ongelooflijk leuk uit!
    ruikt het ook niet lekker als de warmte zo die schil verwarmt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. keitof :) had het ook al gepind maar leuk om de uitleg effe te lezen want dat was er bij mij nog niet van gekomen! ik zal het eens testen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanx for leaving a message, I hope to see you soon!


Bedankt voor het berichtje op mijn blog.
Ik hoop je gauw eens terug te zien :-)

Groetjes,
Tania