donderdag 5 januari 2012

Kalmeerflesje



Nee.. stop... niet uitdrinken - ook niet laten uitdrinken.

Laat de glittertjes het werk doen!!!


Nog een ideetje van pinterest, maar iets aangepast, een niet breekbare versie.

Ik vond het een leuk idee om uit te proberen bij onze jongens, om ze te geven bij een time-out (ja, die hebben ze af en toe eens nodig).  Op deze flits-foto (door het donkere regenweer) is het niet superduidelijk, maar in de fles zitten blauwe en gouden glittertjes, die zachtjes naar beneden dwarrelen.  Als alle glittertjes op de bodem zijn, zijn ze (meestal) gekalmeerd en mogen ze uit de Time-out.  Kunnen ze samen met de glittertjes rustig worden.

Wil je er zelf ook een maken?

Wat heb je nodig?

Lijm (doorzichtige of glitterlijm, ik heb het laatste gebruikt, het hele tubetje)
water
glitters
vloeibare kleurstof (voeding)

Mijn verhoudingen zijn dus een klein tubetje glitterlijm met net geen halve liter (warm) water, glittertjes, en enkele druppeltjes blauwe kleurstof.  Goed schudden, en zie hoe de magie begint. 
Ik had het eerst in een glazen bokaal gemaakt, zoals op pinterest stond, maar omdat er een heethoofdje in huis is, zei mijn man dat het waarschijnlijk op de grond ging belanden in 1000 stukjes, dus toen kwam het idee van de fles.

Werkt het?  Voorlopig wel, de glittertjes mochten kleiner geweest zijn, ofwel meer lijm, maar ze komen wel tot rust.


1 opmerking:

Thanx for leaving a message, I hope to see you soon!


Bedankt voor het berichtje op mijn blog.
Ik hoop je gauw eens terug te zien :-)

Groetjes,
Tania