dinsdag 4 januari 2011

Kleedje en zakje

In het oude jaar maakte ik nog een telefoonzakje voor mijn ventje.  Ik maakte speciaal een zachte (fleece) binnenkant, zodat het scherm een beetje werd beschermd.  Mijn ventje heeft het zakje te dik bevonden voor in zijn zakken...


En dan mijn eerste projectje in het nieuwe jaar, een kleedje.
Eigenlijk was ik van plan het kleedje in een andere stof te maken, maar toen ik de stof nam, was het geen tricot-je, zoals ik dacht.  Ok... had nog een ander stofje liggen dat wel rekte, en eigenlijk is het de eerste keer dat ik een kleedje probeer te maken, dus voldeed het stofje daar wel voor.
Voor mijn eerst jurkje vind ik wel dat het volstaat, er zijn nog veel mankementen, en ik merk dat ik eigenlijk wel een paar naailesjes zou kunnen gebruiken :)
De originele mouwen waren een stuk breder, dus toen de mouwen er al aan stonden heb ik die een stuk versmald.
En de werkbeschrijving die bij het patroon stond begreep ik niet echt, dus heb ik hem maar naar m'n eigen inzicht aan elkaar genaaid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanx for leaving a message, I hope to see you soon!


Bedankt voor het berichtje op mijn blog.
Ik hoop je gauw eens terug te zien :-)

Groetjes,
Tania